vrijdag 5 november 2010

Dierenrechtenactivist bekent kleur

In een blog over circusdieren kunnen we er soms niet omheen: Schrijven over dierenrechtenactivisten. Al betekent dat wel dat er in de volgende tekst nauwelijks informatie over circusdieren valt te lezen...

Ik ben vroeger activist geweest,maar nu ouder en wijzer geworden en ik geef toe dat veel dieren in dierentuinen en circussen het goed hebben.Ik deed vroeger alles om maar ergens bij te horen,maar eigenlijk ging het alleen maar om publiciteit,want als ik voor de Albert Heijn sta te demonstreren,dan komt er geen pers,bij een circus wel.Wie bepaalt dat een dier het slechter heeft in een circus dan een dier wat dood op je bord ligt? De supermarkten liggen vol vlees,de McDonalds,KFC,Febo,slagerijen,horeca liggen vol met dode dieren.Wie bepaalt dat het leven van een kip minder waard is dan dat van een giraffe? Hoe wild is een circus of dierentuindier?Al vele generaties geboren in gevangenschap.Wees goed voor dieren en voor je medemens en maakt het leven niet zuur van mensen die hard werken en hun boterham verdienen.Want ook circusartiesten zijn mensen met kinderen en zien hun dieren als een verlengstuk van hun eigen familie,Ik heb spijt van mijn tijd als activist en velen activisten komen na jaren van ervaring en wijsheid terug van vele domme loze opmerkingen en daden.

cstam uit Hilversum | 07-07-2010 23:13

bron: RTV Utrecht

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.